Kaip bendrauti su klientais?


Kaip bendrauti su klientais?

 

 

Nuo pardavėjo iki programuotojo, nuo kosmetologijos specialisto iki šaltkalvio – daugelio sričių darbuotojams reikalingi puikūs komunikacijos įgūdžiai. Net jei esate profesionalai, klientus gali atbaidyti nemokėjimas tinkamai bendrauti ar įtempta atmosfera, jaučiama Jūsų darbo aplinkoje.

Jei dirbate grožio sferoje ir Jūsų atliekamos paslaugos užtrunka net iki keleto valandų ar pusdienio, nejauki tyla gali kainuoti klientą, kuris ne tik nebesugrįš, bet ir nerekomenduos Jūsų draugams, todėl būtina žinoti keletą taisyklių, padėsiančių pralaužti ledus ir vienu metu sugebėti atlikti savo darbą bei pabūti puikiu klausytoju, draugu ar net psichologu.

 

Nepertraukinėkite

Jei Jūsų klientai yra linkę bendrauti ir dalintis įvairiomis istorijomis, nutikimais ar tiesiog savo nuomone, stenkitės niekada jų nepertraukti. Tai gali sudaryti įspūdį, kad Jums neįdomu ar rodote nepagarbą. Net jei be galo norite papasakoti kažką šmaikštaus arba susijusio su esama tema, stenkitės palaukti, kol kitas žmogus baigs mintį. Vienintelė išimtis – pertraukimas, kai reikalingi nurodymai, susiję su atliekamomis procedūromis. Tačiau jei norite įsiteikti ir neatrodyti nemandagūs, patartina tai padaryti subtiliai, atsiprašant, o vėliau būtinai pageidauti tęsti pasakojimą bei rodyti susidomėjimą.

 

Nepersistenkite su techniniais terminais

Jei klientas domisi Jūsų veikla, supraskite, kad jo žinios gali būti ne tokios plačios ir sudėtingus dalykus paaiškinkite paprastai. Niekada nežiūrėkite iš aukšto ir nebandykite atrodyti gudresni, išmintingesni – žmonėms nepatinka jaustis kvailai ar keletą kartų klausti to paties. Praktiškai parodę ar aiškiai išdėstę sunkią informaciją, sukursite glaudesnį ryšį ir atrodysite kaip tikras specialistas, kuris puikiai išmano savo darbą ir gali jo subtilybes perteikti lengvai suprantama kalba.

 

Nenaudokite neiginių

Mokslininkai jau seniai įrodė, kad žmonių pasąmonė bet kokį neiginiu prasidedantį sakinį priima kaip prieštaravimą ar pulti pasirengusią poziciją. Todėl užuot sakę, „Ne, šiandien neturiu laisvų vietų“, pabandykite frazę performuluoti į „Aš laisvas kitą dieną“ arba „Gal galėtume susitarti susitikti rytoj?“. Tas pats galioja ir su bet kokia kita informacija. Net jei klientas paliečia temas, kurias Jūs išmanote labiau, neskubėkite neigti jo teiginių, o verčiau gražiai išdėstykite tai, ką žinote. Pavyzdžiui, vietoje „Ne, aš tuo domėjausi jau nuo vaikystės ir žinau, kaip yra iš tikrųjų“, pabandykite sakyti „Jei neklystu, kažkur skaičiau, kad iš tikrųjų yra šiek tiek kitaip“. Taip sušvelninsite savo leksiką, kuri paliks vietos maloniam pokalbiui, o ne aršiai diskusijai.

 

Parodykite susidomėjimą

Kai klientas kalba, būtina rodyti susidomėjimą. Jei sėdėsite ir žvelgsite į pašnekovą kaip į sieną, jis gali prarasti ūpą ir pamanyti, kad Jums visiškai neįdomu. Stenkitės karts nuo karto linktelėti galvą, pritarti, savo gestais ar mimikomis parodyti, kad Jūs reaguojate į tai, kas sakoma. Tai paliks gerą įspūdį ir padės atsipalaiduoti.

 

Nuolat palaikykite ryšį

Jei norite sublizgėti ir būti vertinamas kaip itin malonus, pastabus specialistas, atkreipkite dėmesį į kliento pasakojamas detales, ir jas naudokite kitų apsilankymų metu. Pavyzdžiui, jei klientas pasakoja, kad turi augintinį, pasiteiraukite, kaip jis laikosi.

 

Dar vienas efektyvus būdas, padedantis gerinti komunikaciją – savo veiklos nupasakojimas. Galite trumpai apibūdinti, kokiomis priemonėmis ar technikomis naudojatės, kokios tendencijos vyrauja šiuo metu. Nevenkite dalintis savo srities patarimais, atskleiskite keletą subtilybių, kurios padės kasdienėje buityje. Tai sustiprins ryšį ir sukels familiaresnius santykius bei didins pasitikėjimą Jumis, kaip profesionalu, kuris iš tiesų rūpinasi savo klientų gerove.