Kas iš tiesų yra ta stebuklinga ir žvaigždžių pamėgta Pilateso mankšta?


Kas iš tiesų yra ta stebuklinga ir žvaigždžių pamėgta Pilateso mankšta?

Moteriškuose žurnaluose ar svetainėse dažnai rašoma, kad užsienio žvaigždėms tobulą figūrą palaikyti padeda Pilateso metodas. Cameron Diaz, Kate Winslet, Megan Fox, Kate Hudson iki Sandra Bullock, Madonna, Reese Witherspoon prisipažįsta, kad neįsivaizduoja savo gyvenimo būtent be šio tipo sporto. Kuo jis toks ypatingas?

Iš kur atsirado Pilateso mankšta?

Pilatesas – tai fizinių pratimų sistema, kuri buvo sukurta XX a. Joseph Pilates. Šis metodas buvo sukurtas siekiant pagerinti reabilitacijos programą ir padėti per I pasaulinį karą nukentėjusiems kariams. Ši mankšta išsiskiria tuo, kad tai daugiau nei pratimų serija, tai metodas sąlygojantis ir apjungiantis kūną bei mintis.

Kaip veikia Pilatesas?

Šis metodas didina raumenų jėgą ir ištvermę, padeda atkurti raumenų balansą, gerina propriorecepciją, lavina statinę ir dinaminę pusiausvyrą, didina judesių amplitudę bei liemens paslankumą. Pilateso metodo pagrindas yra centralizacija, „jėgos namų“ aktyvavimas. Šio metodo metu stiprinami dubens dugno ir liemenį stabilizuojantys raumenys (dauginiai juosmens, tiesusis bei įstrižiniai pilvo raumenys ir kiti).

Pilatesas – tai metodas, turintis savas taisykles ir principus. Pagrindiniai jų – tai centravimas, kvėpavimas, tikslumas bei kontrolė. Šios treniruotės metu svarbu pajausti kūno darbą ir tiksliai atlikti pratimus. Tik tuomet treniruotė bus tikslinga bei saugi. Visa tai svarbu įsiminti, jeigu pilatesą atliekate namuose.

Kam tinka Pilatesas?

Pilatesas yra skirta visiems, norintiems sportuoti ir taip pat rekomenduojamas asmenims, turintiems laikysenos sutrikimų, jaučiantiems lėtinius nugaros skausmus, esant padidėjusiam lankstumui, esant fibromialgijai ar sergant artritu.  Šis metodas palengvina skeleto raumenų sistemos ligų jaučiamus simptomus. Pilateso nauda yra patvirtinta moksliniais tyrimais.

Šios treniruotės metu gerėja bendra organizmo būklė bei savijauta. Taip pat šis metodas leidžia atitolinti daugelį judamojo – atramos aparato problemų.

Parinkto intensyvumo pilateso treniruotė yra tinkama įvairaus amžiaus ir fizinio pasirengimo asmenims.

Kur galima sportuoti?

Pilatesą rekomenduojama atlikti namuose ar studijoje. Pilatesas nėra tinkamas atlikti lauke ar parke, kur Jus gali blaškyti pašalinis triukšmas ar asmenys.

Kaip pasiruošti šiai mankštai?

Pilateso treniruotei svarbiausias reikalingas inventorius – tai mankštos kilimėlis. Pratimams atlikti naudojamas savo kūno svoris. Taip pat treniruočių metu gali būti naudojamas papildomas inventorius – tai kamuoliai, pilateso žiedas, gumos, volelis, kuris padeda tiksliau ir taisyklingiau atlikti pratimus atsižvelgiant į fizinį pasiregimą bei padeda stipriau pajausti atliekamą pratimą, jo tikslą.

Dažniausiai sportuojama apsirengus marškinėliais ar triko, sportinėmis kelnėmis ar timpomis, basomis ar su kojinėmis. Apranga turi būti patogi, nevaržanti judesių.

Kiek dažnai reikėtų mankštintis?

Siekiant teigiamų rezultatų pilateso užsiėmimus pakanka atlikti du kartus per savaitę. Tačiau svarbu prisiminti, jog ši mankšta nėra aerobinė treniruotė, todėl siekiant gerinti širdies veiklą reikalinga papildomai treniruoti organizmą.

Vaida Junevičienė, www.vaikusportas.lt

Išbandykite Pilateso metodą „Vaikų sportas“ užsiėmimuose Perkūnkiemyje, Šeimos centriuke (Perkūnkiemio g. 47-107, Vilnius)

Nuotraukos skolintos iš unsplash.com